شکایت از بیمه آسیا

شکایت از شرکت بیمه آسیا|بیموکیل

در این نوشته شما می خوانید:

پس از آنکه بیمه به عنوان یک ابزار حیاتی برای مقابله با ریسک‌ها و خسارات مختلف در زندگی روزمره وارد عرصه شد، چالش‌ها و اختلافات متعددی میان بیمه گذار و بیمه گر پدید آمد که موضوع شکایت از شرکت‌ های بیمه را تبدیل به یکی از مُعضلات بیمه‌گذاران نمود. با توجه به این مورد تصمیم گرفتیم در سری مقالات موجود با ارائه آماری از عملکرد شرکت های بیمه، راهنمای جامع و کاملی در قالب صفر تا صد شکایت از بیمه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله و در دومین گام به نحوه شکایت از بیمه آسیا می‌پردازیم.

شرکت بیمه آسیا

شرکت سهامی بیمه آسیا در تیر ماه سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معاملات بیمه‌ای و عملیات بازرگانی تأسیس شد و برند آن در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران معرفی گردید. برخی از افراد این شرکت را به عنوان بزرگ‌ترین بیمه خصوصی کشور می‌شناسند.

طبق آخرین آمار، این شرکت بیمه در حال حاضر دارای 101 شعبه و 4740 نمایندگی و کارگزاری حقیقی و حقوقی می‌باشد که مشغول به ارائه خدمات بیمه در سراسر کشور هستند. چنانچه شما مخاطبین گرامی از عملکرد این بیمه در بخش‌های پرداخت خسارت، صدور بیمه نامه و… رضایت کافی ندارید، می‌توانید پس از مشورت با وکیل بیمه نسبت به اعلام شکایت از بیمه آسیا اقدام فرمایید.

آمار شکایت از بیمه آسیا

بیمُوکیل؛ مرجع تخصصی مشاوره، صدور و وکالت دعاوی بیمه

همانطور که گفتیم بیمه آسیا از شرکت های بزرگ بیمه به شمار می‌رود و پس از شرکت بیمه ایران، رتبه دوم فروش بیمه را با سهم 4/10 درصد بازار از آن خود کرده است که یکی از پرفروش‌ترین محصولات آن، صدور بیمه بدنه خودرو می‌باشد. البته علاوه بر سهم بالای این شرکت در فروش محصولات بیمه‌ای، سهم شکایات آن نیز قابل توجه است.

طبق آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی در سال 1397، 93 مورد شکایت از بیمه آسیا ثبت شد که تنها 38 مورد از آن‌ها وارد بود. لازم به ذکر است که پاسخگویی این شرکت به شکایات بیمه گذاران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و متوسط زمان آن حدود 1 روز کاری است.

نمونه شکایت از بیمه آسیا

در صورت وجود اختلافات بیمه ای و نیاز به وکیل بیمه  با ما تماس بگیرید.

021-22876525

در این قسمت یک پرونده با موضوع شکایت از شرکت بیمه آسیا با حفظ محرمانگی اطلاعات در دسترس شما مخاطبان گرامی قرار داده شده است. شما می‌توانید پس از مطالعه رای دادگاه در صورت وجود ابهام با کارشناسان تیم بیموکیل تماس بگیرید.

خواهان:

شرکت سهامی گروه صنعت کاران آرمانی خواه با وکالت آقای علی ف

خوانده:

شرکت سهامی بیمه آسیا

خواسته:

مطالبه خسارت تاخیر تادیه از تاریخ وقوع خسارت لغایت تاریخ پرداخت خسارت بر مبنای رای قطعی دادگاه و پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل

شرح پرونده:

بیمه گذار (شرکت صنعت کاران آرمانی خواه) طبق قرارداد بیمه نامه آتش سوزی به شماره __ مورخ 84/4/31 نزد خوانده (شرکت بیمه آسیا) اموال موضوع قرارداد را بیمه کرد که در تاریخ 85/3/1 به صورت غیر عمدی آتش سوزی رخ داد. بر اساس مفاد قرارداد، مراتب به شرکت بیمه گر اعلام شد و اقدامات قانونی نیز صورت گرفت. با وصف به اینکه موضوع غیر عمدی بوده و شرکت خوانده بر مبنای قرارداد میبایست ظرف یک ماه از تاریخ وقوع آتش سوزی خسارت وارده را جبران کند، از این موضوع تمکین نکرد و با اظهار به اینکه این اتفاق به صورت عمدی بوده آن را مورد کارشناسی مراحل بدوی و هیئت تجدید نظر قرار داد. در نهایت محرز شد که ادعای خواهان منطبق با واقعیت است و به موجب دادنامه صادره از شعبه32 دادگاه بدوی و هشتم دادگاه محترم تجدید نظر محکومیت شرکت خوانده احراز گردید و مبلغ محکومٌ به را در دو قسط به تاریخ 92/10/11 و 93/4/14 در حق موکل پرداخت نمودند.

لذا با توجه به اینکه مدت زیادی از زمان وقوع حادثه تا زمان پرداخت خسارت گذشته و همین موضوع موجب ورود خسارت مضاعف به خواهان گردید، تقاضای محکومیت خوانده به موضوع خواسته را اعلام می‌داریم.

رای دادگاه بدوی:

دادگاه دعوی خواهان را وارد و خوانده را به پرداخت مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بابت اصل خواسته، پرداخت هزینه دادرسی، حق الوکاله وکیل طبق تعرفه و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ 86/10/5 (زمانی که خواهان با اظهار نامه رسمی مراتب آتش سوزی را به شرکت بیمه اعلام و خواهان مطالبه خسارت خود بر اساس قرارداد تنظیمی شد) تا زمان پرداخت محکوم به در تاریخ های 92/10/11 و 93/4/14 طبق شاخص بانک مرکزی محکوم می‌دارد.

رای دادگاه تجدید نظر:

… بنا بر مراتب پیش گفته دادگاه ضمن رد تجدیدنظرخواهی با توجه به اشتباه در محاسبه مبلغ محکوم به که مورد درخواست تجدیدنظر خوانده مورخ 95/3/29 قرار گرفته است با اصلاح مبلغ محکومٌ‌به از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون تومان دادنامه تجدیدنظرخواسته را تأیید می‌کند. رأی صادره قطعی است.

دلایل شکایت از شرکت بیمه آسیا

ما در تیم بیموکیل معتقدیم، با افزایش تنوع محصولات بیمه و گسترش این بازار، مواردی از جمله تعامل با مشتریان، پرداخت خسارت و شفافیت در ارائه خدمات نیز موجب بروز نارضایتی از شرکت های بیمه شده است. در ادامه این مقاله به مسائلی می‌پردازیم که به شکل‌گیری شکایات مختلف از این شرکت‌ها منجر ‌شده‌اند. چنانچه با مشکلات مذکور درگیر هستید و تمایل به طرح دعوا و شکایت از شرکت بیمه آسیا دارید، توصیه می‌کنیم پیش از انجام اقدامات لازم، جلسه مشاوره حقوقی بیمه خود را ترتیب دهید.

  1. ارتباط مشتری و شرکت‌های بیمه

بیمه‌گذاران مشتریان اصلی شرکت‌های بیمه هستند که تعامل با آن‌ها در فرآیند پرداخت خسارت و نحوه ارتباطشان با شرکت بیمه از جمله عوامل بروز حواشی و شکل‌گیری شکایات به شمار می‌رود. 

  1. چالش‌های پرداخت خسارت و اعتراضات مرتبط

مهم‌ترین زمینه‌ای که اغلب شکایات متمرکز بر آن است، فرآیند پرداخت خسارت می‌باشد که از تعیین میزان خسارت شروع شده و تا زمان لازم برای پرداخت ادامه می‌یابد؛ این مرحله یکی از اصلی‌ترین نقاط تنش بین بیمه‌گذار و شرکت بیمه است. لازم به ذکر است که بسیاری از این تنش‌ها پس از یک جلسه مذاکره با حضور وکیل بیمه مرتفع شده و دیگر نیازی به شکایت از شرکت بیمه نخواهد بود.

  1. شفافیت و اطلاع‌رسانی

شفافیت در خدمات و نحوه اطلاع‌رسانی به مشتریان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کمبود اطلاعات یا ابهام در شرایط قراردادها می‌تواند منجر به اعتراض و شکایت از بیمه آسیا شود.

نتیجه‌گیری

اعلام شکایت از شرکت‌های بیمه نه تنها نشان‌دهنده چالش‌ها و مسائل مبهم در این صنعت است، بلکه امکان بهبود و بهینه‌سازی با توجه به نقاط ضعف موجود را نیز فراهم می‌کند. از آنجا که مشتریان به عنوان سرمایه اصلی و اعتبار شرکت شناخته می‌شوند، شرکت بیمه نیز موظف است تمامی اقدامات لازم به منظور کاهش میزان شکایت از بیمه آسیا را فراهم کند.

شکایت از بیمه آسیا در سامانه بیمه مرکزی

همانطور که در مقاله صفر تا صد شکایت از بیمه گفتیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف کاهش پرونده های بیمه در محاکم قضایی، سامانه‌ای را از سال 1393 ترتیب داده است که زیان دیدگان می‌توانند برای اعلام شکایت خود در تمامی رشته های بیمه از آن استفاده کنند. شما مخاطبین گرامی در صورت تمایل می‌توانید شکایت از بیمه آسیا یا نمایندگی های آن را با طی مراحل زیر ثبت کنید:

  1. ورود به سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه ای
  2. انتخاب گزینه ثبت شکایت از منو سمت راست تصویر
  3. تایید قوانین
  4. انتخاب موضوع شکایت
  5. انتخاب شرکت بیمه آسیا و رشته بیمه ای مورد نظر
  6. ثبت اطلاعات خواسته شده
  7. وارد کردن پیامک احراز هویت در سیستم
  8. انتخاب نوع خسارت وارد شده و ارائه شرح کلی از شکایت
  9. آپلود فایل موارد خواسته شده
  10. دریافت کد رهگیری

در این قسمت توضیح مختصری در رابطه با روند شکایت از شرکت بیمه آسیا در تمامی رشته ها ارائه شد. شما می‌توانید برای مشاهده توضیحات کامل و ویدئو آموزشی به مقاله صفر تا صد شکایت از بیمه مراجعه کنید.

راه‌های ارتباط با شرکت بیمه آسیا

علاوه بر اینکه سایت بیمه مرکزی صفحه مخصوصی را برای شکایت از شرکت های بیمه پیش‌بینی نموده است، شرکت بیمه آسیا نیز در سایت خود سامانه‌ای به منظور ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادت دارد که بیمه گذاران می‌توانند به آن مراجعه نمایند.

راه های ارتباطی مخصوص اعلام شکایت از شرکت بیمه آسیا:

تلفن: 021-8707

پست الکترونیک: info@asiainsurance.ir

صندوق پستی: 1885-15815

پیام بگذارید