شکایت از بیمه ایران

شکایت از بیمه ایران|بیموکیل

در این نوشته شما می خوانید:

پس از آنکه بیمه به عنوان یک ابزار حیاتی برای مقابله با ریسک‌ها و خسارات مختلف در زندگی روزمره وارد عرصه شد، چالش‌ها و اختلافات متعددی میان بیمه گذار و بیمه گر پدید آمد که موضوع شکایت از شرکت‌ های بیمه را تبدیل به یکی از مُعضلات بیمه‌گذاران نمود. با توجه به این مورد تصمیم گرفتیم در سری مقالات موجود با ارائه آماری از عملکرد شرکت های بیمه، راهنمای جامع و کاملی در قالب صفر تا صد شکایت از بیمه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله و در نخستین گام به نحوه شکایت از بیمه ایران می‌پردازیم.

شرکت بیمه ایران

شرکت سهامی بیمه ایران را می‌توان اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در تاریخ کشور ایران دانست که در آبان ماه سال 1314 با تاسیس آن، صنعت بیمه بنیان گذارده شد. این شرکت در حال حاضر تنها شرکت بیمه دولتی محسوب می‌شود که سهم قابل توجهی از بازار فروش رشته های بیمه را در اختیار دارد.

تعداد زیرمجموعه‌ هایی که تحت نظارت این شرکت مشغول به فعالیت هستند، نزدیک به 205 شعبه و 3920 نمایندگی می‌باشد که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین شبکه عرضه بیمه در کشور نموده است. چنانچه شما مخاطبین گرامی از عملکرد این بیمه در بخش‌های پرداخت خسارت، صدور بیمه نامه و… رضایت کافی ندارید، می‌توانید پس از مشورت با وکیل بیمه نسبت به اعلام شکایت از بیمه ایران اقدام فرمایید.

بیمُوکیل؛ مرجع تخصصی مشاوره، صدور و وکالت دعاوی بیمه

آمار شکایت از بیمه ایران

همانطور که گفتیم، بیمه ایران در اکثر رشته های بیمه ای صاحب بیشترین سهم از بازار بوده و در سال 1401 حدود 32 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است که بیشترین فروش مربوط به صدور بیمه شخص ثالث بوده است. اما این شرکت فقط از نظر فروش بیمه در جایگاه نخست قرار ندارد؛ بلکه از نظر تعداد شکایات وارده نیز در میان سایر شرکت های بیمه سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی در سال 1397، 288 مورد شکایت از بیمه ایران ثبت شد که تنها 122 مورد از آن‌ها وارد بود. لازم به ذکر است که متوسط زمان پاسخگویی این شرکت به شکایات بیمه گذاران حدود 3 روز کاری می‌باشد.

در صورت وجود اختلافات بیمه ای و نیاز به وکیل بیمه  با ما تماس بگیرید.

021-22876525

بیمُوکیل؛ مرجع تخصصی مشاوره، صدور و وکالت دعاوی بیمه

دلایل شکایت از شرکت بیمه ایران

تیم بیموکیل معتقد است، با افزایش تنوع محصولات بیمه و گسترش این بازار، مواردی از جمله تعامل با مشتریان، پرداخت خسارت و شفافیت در ارائه خدمات نیز موجب بروز نارضایتی از شرکت های بیمه شده است. در ادامه این مقاله به مسائلی می‌پردازیم که به شکل‌گیری شکایات مختلف از این شرکت‌ها منجر ‌شده‌اند. چنانچه با مشکلات مذکور درگیر هستید و تمایل به طرح دعوا و شکایت از شرکت بیمه ایران دارید، توصیه می‌کنیم پیش از انجام اقدامات لازم، جلسه مشاوره حقوقی بیمه خود را ترتیب دهید.

  1. ارتباط مشتری و شرکت‌های بیمه

بیمه‌گذاران به عنوان مشتریان اصلی شرکت‌های بیمه هستند که تعاملات ابتدایی آن‌ها تا فرآیند پرداخت خسارت، ارتباط مؤثر و قوی بین بیمه‌گذار و شرکت بیمه از جمله عوامل بروز حواشی و شکل‌گیری شکایات به شمار می‌رود. 

  1. چالش‌های پرداخت خسارت و اعتراضات مرتبط

مهم‌ترین زمینه‌ای که اغلب شکایات متمرکز بر آن است، فرآیند پرداخت خسارت می‌باشد. از تعیین میزان خسارت گرفته تا زمان لازم برای پرداخت؛ این مرحله یکی از اصلی‌ترین نقاط تنش بین بیمه‌گذار و شرکت بیمه است. لازم به ذکر است که بسیاری از این تنش‌ها پس از یک جلسه مذاکره با حضور وکیل بیمه مرتفع شده و دیگر نیازی به شکایت از شرکت بیمه نخواهد بود.

  1. شفافیت و اطلاع‌رسانی

شفافیت در خدمات و نحوه اطلاع‌رسانی به مشتریان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کمبود اطلاعات یا ابهام در شرایط قراردادها می‌تواند منجر به اعتراض و شکایت از بیمه ایران شود.

نتیجه‌گیری: شکایات از شرکت‌های بیمه نه تنها نشان‌دهنده چالش‌ها و مسائل موجود در این صنعت است، بلکه امکان بهبود و بهینه‌سازی را نیز با توجه به نقاط ضعف موجود فراهم می‌کند. از آنجا که مشتریان به عنوان سرمایه اصلی و اعتبار شرکت شناخته می‌شوند، شرکت بیمه نیز موظف است تمامی اقدامات لازم به منظور کاهش میزان شکایت از بیمه ایران را فراهم آورد.

شکایت از بیمه ایران در سامانه بیمه مرکزی

همانطور که در مقاله صفر تا صد شکایت از بیمه گفتیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف کاهش پرونده های بیمه در محاکم قضایی، سامانه‌ای را از سال 1393 ترتیب داده است که زیان دیدگان می‌توانند برای اعلام شکایت خود در تمامی رشته های بیمه از آن استفاده کنند. شما مخاطبین گرامی در صورت تمایل می‌توانید شکایت از بیمه ایران یا نمایندگی های آن را با طی مراحل زیر ثبت کنید:

  1. ورود به سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه ای
  2. انتخاب گزینه ثبت شکایت از منو سمت راست تصویر
  3. تایید قوانین
  4. انتخاب موضوع شکایت
  5. انتخاب شرکت بیمه ایران و رشته بیمه ای مورد نظر
  6. ثبت اطلاعات خواسته شده
  7. وارد کردن پیامک احراز هویت در سیستم
  8. انتخاب نوع خسارت وارد شده و ارائه شرح کلی از شکایت
  9. بارگذاری فایل موارد خواسته شده
  10. دریافت کد رهگیری

در این قسمت توضیح مختصری در رابطه با روند شکایت از شرکت بیمه ایران در تمامی رشته ها ارائه شد. شما می‌توانید برای مشاهده توضیحات کامل و ویدئو آموزشی به مقاله صفر تا صد شکایت از بیمه مراجعه کنید.

راه‌های ارتباط با شرکت بیمه ایران

علاوه بر اینکه سایت بیمه مرکزی صفحه مخصوصی را برای شکایت از شرکت های بیمه پیش‌بینی نموده است، شرکت بیمه ایران نیز در سایت خود سامانه‌ای ویژه ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادت دارد که بیمه گذاران می‌توانند به آن مراجعه نمایند.

راه های ارتباطی مخصوص اعلام شکایت از شرکت بیمه ایران:

تلفن: 09668

نمابر: 88954698 – 88954669 – 88954712

پست الکترونیک:pr_irc@iraninsurance.ir

پیام بگذارید