از مزایای پرداخت خسارت سیار استفاده کنید !

خسارت سیار|بیموکیل

در این نوشته شما می خوانید:

پس از توسعه صنعت خودرو و روی کار آمدن اتومبیل ها، حوادث طبیعی و انسانی مربوط به آن،‌ موجب ابداع بیمه خودرو شد که خسارت های ناشی از تصادف، سرقت، بروز حوادث طبیعی و بسیاری از صدمات دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد. با این وجود، تاخیر در جبران آسیب و پرداخت مبلغ خسارت به بیمه گذاران پس از وقوع حادثه یکی از مهم‌ترین ایرادات شرکت های بیمه به شمار می‌رود. به همین منظور برخی از شرکت های بیمه خدمت جدیدی را با عنوان پرداخت خسارت سیار به خدمات خود اضافه نمودند تا در جهت کسب رضایت مشتریان خود گام برداند. در این مقاله به موضوع خسارت سیار پرداخته و شرایط پرداخت، مدارک مورد نیاز و اقدامات لازم آن را بررسی می‌کنیم.

خسارت سیار بیمه بدنه چیست؟

امروزه امکان پرداخت خسارت سیار، تاثیر قابل توجهی در انتخاب شرکت بیمه دارد و بیمه گذاران ترجیح می‌دهند صدور بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خود را به شرکت هایی بسپارند که دارای این خدمت می‌باشند. بیمه گذاران این شرکت ها به محض وقوع تصادف یا بروز سایر حوادث با کارشناس سیار تماس گرفته و شرح مختصری از حادثه را به وی اطلاع می‌دهند. کارشناس نیز در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رسانده و با بررسی ابعاد تصادف، خسارت را به زیان دیده پرداخت می‌کند.

بیمُوکیل؛ مرجع تخصصی مشاوره، صدور و وکالت دعاوی بیمه

شرایط پرداخت خسارت سیار

مبلغ خسارت

مبلغ خسارتی که در محل حادثه و به صورت سیار به زیان دیده پرداخت می‌شود، متناسب با قرارداد بیمه نامه و سقف تعهدات بیمه گر می‌باشد. در واقع محدودیت خاصی در پرداخت خسارت سیار وجود نداشته و مبلغ پرداختی همانند سایر شرایط است.

نوع خسارت

کارشناسان سیار شرکت های بیمه در صورت وقوع حادثه، فقط خسارت های مالی ناشی از تصادف، سرقت و… را به زیان دیدگان می‌پردازند. بنابراین امکان دریافت خسارت سیار برای جبران صدمات جانی وجود ندارد.

رشته بیمه

به طور کلی خسارت های مالی که تحت پوشش دو رشته بیمه‌ای شخص ثالث و بدنه می‌باشند، به صورت سیار و در محل مشخص پرداخت می‌گردد. با این وجود برخی از شرکت‌های بیمه تنها در یکی از رشته های مذکور قادر به ارائه خدمات سیار می‌باشند.

در صورت وجود اختلافات بیمه ای و نیاز به وکیل بیمه  با ما تماس بگیرید.

021-22876525

بیمُوکیل؛ مرجع تخصصی مشاوره، صدور و وکالت دعاوی بیمه

مدارک لازم برای دریافت خسارت سیار

به گفته وکیل بیمه بدنه خودرو، برای دریافت خسارت سیار باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است نتوانید مبلغ خسارت را در محل دریافت کنید.

  • گزارش پلیس
  • کروکی تصادف
  • گواهینامه طرفین
  • کارت خودرو طرفین
  • بیمه شخص ثالث معتبر طرفین

همانطور که در مقاله مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه گفته شد، در بسیاری از تصادفات به دلیل خسارت‌های جزئی، کروکی تنظیم نمی‌شود. حتی برخی از شرکت های بیمه نیز خسارت‌های کمتر از 20 میلیون تومان را بدون درخواست کروکی پرداخت می‌کنند. با این حال بهتر است در کنار مدارک بالا، کروکی تنظیم شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز به همراه داشته باشید.

مزیت پرداخت خسارت سیار چیست؟

طبق قرارداد بیمه نامه، بیمه گذار در صورت وقوع حادثه برای جبران آسیب هایی که تحت پوشش شرکت بیمه می‌باشد، باید در مدت زمان معینی به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کرده و مبلغ خسارت را دریافت کند. این روش دریافت خسارت که برای تمامی خودروها اعم از خودروهای نامتعارف و متعارف قابل انجام است، دارای اشکالاتی می‌باشد. برای مثال تاخیر شرکت بیمه در پرداخت مبلغ خسارت یا عدم مراجعه مقصر به مراکز پرداخت و…

در همین راستا شرکت‌های بیمه با هدف تحول این صنعت و ارائه خدمات سریع و آسان به مردم، پرداخت خسارت سیار را در دستور کار خود قرار دادند که از جمله مزایای آن می‌توان به دریافت خسارت زیان دیدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره نمود.

خسارت سیار بیمه ایران

طرح پرداخت خسارت سیار در محل حادثه برای اولین بار در سال 1386 توسط شرکت بیمه ایران طراحی و اجرا شد. لازم به ذکر است که بیمه گذاران این شرکت تنها برای بیمه شخص ثالث می‌توانند خسارت خود را در محل دریافت کنند و خدمات سیار این بیمه در رشته بدنه قابل ارائه نمی‌باشد. برای استفاده از این خدمت می‌توانید به محض وقوع تصادف با پلیس راهنمایی و رانندگی و پس از آن با واحد سیار بیمه ایران تماس بگیرید؛ مشروط بر آنکه مقصر حادثه، بیمه شخص ثالث خود را از همین شرکت خریداری کرده باشد.

در صورت عدم رضایت از خدمات ارائه شده توسط بیمه ایران می‌توانید نسبت به شکایت از بیمه ایران اقدام نمایید.

علاوه بر شرکت بیمه ایران برخی از شرکت های بیمه نظیر آسیا، البرز، پاسارگاد، رازی و بیمه سرمد نیز خدمات پرداخت خسارت در محل را به بیمه گذاران طرف قرارداد با خود ارائه می‌دهند.

واحد خسارت سیار بیمه ایران

برای تماس با واحد خسارت سیار بیمه ایران کافیست از شماره تلفن 09668 استفاده کنید.

کارشناسان واحد مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به صحنه تصادف مراجعه کرده و پس از ارزیابی خسارت به بار آمده، آن را به زیان دیده پرداخت می‌کنند.

بیموکیل

در این مقاله پرداخت خسارت به صورت سیار و در محل تصادف را بررسی کرده و نکات مربوط به شرایط پرداخت و مزایای آن را ذکر کردیم. شما مخاطبان محترم مجموعه بیموکیل می‌توانید علاوه بر وکالت دعاوی بیمه و دریافت مشاوره حقوقی تخصصی، خدمات صدور یا تمدید بیمه‌نامه خود را نیز به کارشناسان این تیم بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 02122876525

پیام بگذارید